Poradnik ile kosztuje założenie sklepu internetowego
Cena sklepu internetowego jest bezpośrednio związana z wykorzystaną w realizacji technologią i niezbędną funkcjonalnością. Na wycenę wpłynie również złożoność samego projektu. Podstawowy sklep internetowy zostanie inaczej wyceniony, niż dedykowane rozwiązanie z indywidualnie zaprojektowanymi modułami. Niezależnie od budżetu w jakim chcemy się zmieścić dobrze zaprojektowany sklep internetowy pozwoli zwiększyć sprzedaż oraz umożliwi dotarcie do nowych potencjalnych klientów.
Budowa sklepu internetowego to proces wymagający dokładnego przygotowania. Rozpoczynając od analizy rynku przez planowanie strategii działania po stworzenie dobrze funkcjonującej platformy sprzedażowej. Właściwie zaplanowane działania związane z budową marki w internecie pozwolą precyzyjnie określić budżet wymagany do stworzenia prężnie działającego sklepu internetowego. Tym samym już od samego początku współpracy będziemy wiedzieli czy na realizację musimy liczyć się z wydatkiem kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy złotych. To jakie czynniki mają decydujący wpływ na to ile kosztuje projekt sklepu internetowego omówimy w poniższym artykule.
Spis treści:
- Ile kosztuje projekt sklepu internetowego
- Dedykowane rozwiązania i zakres cen
- Zastosowane oprogramowanie a cena platformy sklepowej
- Wygląd a cena
- Funkcjonalność a cena
- Dodatkowe funkcjonalności i integracje
- Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?
- Sklep internetowy cena w naszej agencji – tabela
- Założenie sklepu internetowego
Ile kosztuje projekt sklepu internetowego
Założenie sklepu internetowego wiąże się z należytym przygotowaniem wraz z dokładną analizą konkurencji. Odpowiednie przygotowanie do realizacji pozwoli precyzyjnie określić budżet niezbędny do stworzenia dobrze prosperującej platformy e-commerce. Realne określenie potrzeb jest o tyle ważne, że znajdzie ono swoje bezpośrednie odzwierciedlenie w cenie sklepu internetowego, która może wynieść kilka lub kilkadziesiąt tysięcy złotych. Właściwe przygotowanie do sprzedaży online pozwoli określić dokładny budżet wymagany na stworzenie funkcjonalnej platformy sprzedażowej, a w przyszłości strategii jej rozwoju.
Określenie celu i oczekiwań
Precyzyjnie określone oczekiwania pozwolą na dobór najwłaściwszej platformy, na której będzie bazował sklep internetowy. Wybór odpowiedniego rozwiązania dostosowanego do potrzeb funkcjonalnych i wizualnych odgrywa ogromną rolę. To właśnie CMS czyli system zarządzania treścią jest sercem i mózgiem każdego sklepu internetowego. Jego wybór jest o tyle kluczowy, że w przypadku prężnie działających marketów internetowych może on powstać na lata, a właściwie zaprojektowany będzie wymagał jedynie rozbudowy i unowocześniania zamiast decydowania się na kosztowną zmianę platformy w przyszłości. Dlatego też naszą rolą jako agencji reklamowej jest nie tylko zaprojektowanie, ale także pomoc w doprecyzowaniu wymagań i potrzeb klienta względem projektowanego narzędzia do sprzedaży online.
Rozwiązania wspierające wycenę stworzenia sklepu internetowego
Aby ułatwić naszym klientom proces od pierwszego kontaktu do wstępnej wyceny zaprojektowaliśmy narzędzia, które w prosty i przejrzysty sposób pozwolą sprecyzować wymagania projektowe na potrzeby wyceny. Opracowane na podstawie wieloletniego doświadczenia rozwiązania w ramach oferty dostarczają indywidualnie przygotowany kosztorys wraz z wszystkimi niezbędnymi do uruchomienia sklepu składowymi. Uwzględniamy przy tym takie elementy jak dobór odpowiedniej platformy, wykorzystane technologie tworzenia, wybór hostingu czy profesjonalne przygotowanie regulaminu. Tym samym ocena potrzeb klienta pozwala dokładnie i bez ukrytych kosztów określić cenę stworzenia sklepu internetowego.
Dedykowane rozwiązanie i zakres cen
Budowa sklepu internetowego to nie tylko wykorzystywanie dostępnych na rynku gotowych platform. To także możliwość zaprojektowania w pełni spersonalizowanego rozwiązania jakim jest dedykowany sklep internetowy. Możliwości personalizacji jakie stwarzają dzisiejsze technologie są praktycznie nieograniczone. Wraz z zaprojektowaniem indywidualnych rozwiązań otrzymujemy gwarancję unikalności i skrojonych na miarę funkcjonalności sklepu. Wpłynie to korzystnie na atrakcyjność naszej platformy i znajdzie bezpośrednie odzwierciedlenie w rozpoznawalności marki.
Indywidualne rozwiązania wiążą się z dodatkowymi przygotowaniami niezbędnymi do dokładnego określenia potrzeb. Wraz z klientem przygotowujemy dokładną specyfikację techniczną platformy sprzedażowej. Na jej podstawie określane są koszt wdrożenia sklepu internetowego oraz ramy czasowe niezbędne do zaprojektowania dedykowanego rozwiązania. Tworzenie sklepów internetowych spersonalizowanych pod indywidualne zamówienie klienta wiąże się również ze wzrostem ceny względem gotowych platform sklepowych. Cenę dedykowanego sklepu internetowego określa się w dziesiątkach tysięcy złotych, a głównym wyznacznikiem cenowym jest czas niezbędny na realizację projektu wraz z ilością osób potrzebnych do zaangażowania w projekt.
Zastosowane oprogramowanie a cena platformy sklepowej
Sklepy internetowe na własność wyróżniają się rozbudowanymi możliwościami personalizacji. Na przestrzeni ostatnich lat z pośród wielu dostępnych rozwiązań wyłoniło się kilka najbardziej popularnych platform, które są stale rozwijane i dobrze odbierane w oczach zarówno naszych klientów jak i ich kontrahentów. Budowa sklepów internetowych w oparciu o platformy takie jak Wooocommerce, Prestashop, Magento czy Shopgold stanowi obecnie trzon naszej oferty. Co wraz z rosnącym zainteresowaniem branżą ecommerce znajduje swoje odzwierciedlenie w wszechstronności wdrażanych rozwiązań.
Jak dobrać odpowiednią platformę sklepową?
Dobór odpowiedniej platformy zależy od kilku kluczowych aspektów, które w połączeniu z naszą wiedzą i doświadczeniem pozwalają dopasować rozwiązanie najlepiej odpowiadające potrzebom klienta. To właśnie dlatego etap briefa w połączeniu z dokładną analizą potrzeb klienta są tak ważne. Decydują one czy sklep internetowy oparty będzie o Shopgold lub Prestashop, czy będzie to dedykowana platforma e-commerce.
Wśród czynników decydujących o wyborze platformy najważniejsze są:
- Oferowany asortyment i opcje jego personalizacji
- Ilość produktów
- Ilość kategorii i pod kategorii
- Zakres personalizacji graficznej sklepu internetowego
- Integracje z portalami i systemami zewnętrznymi
- Dodatkowe wymagania, np. podział na środowisko testowe i produkcyjne
- Skalowalność rozwiązania i możliwości rozbudowy
Powyższe czynniki wraz z oceną atrakcyjności i potrzeb rozbudowy w okresie przynajmniej 2 lat od daty powstania sklepu są kluczowymi elementami, które decydują o tym czy w planowanej strategii marki zasugerujemy wybór konkretnego oprogramowania e-commerce.
Budżet na stworzenie sklepu internetowego (Shopgold, Woocommerce, Prestashop, Magento)
Nie bez znaczenia jest tutaj budżet, gdyż najczęstszym czynnikiem decydującym o doborze rozwiązania jest właśnie cena. Dlatego też wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów mamy w ofercie proste sklepy internetowe, te które dają większe możliwości personalizacji, aż po dedykowane platformy e-commerce dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koszty najpopularniejszych rozwiązań projektowanych w oparciu o sklepy internetowe Shopgold czy Woocommerce to przedział cenowy między 4 000 a 15 000 zł.
Wraz ze wzrostem wymagań i zakresu personalizacji budżet ulega zwiększeniu. Przy dużych sklepach internetowych oraz dedykowanych rozwiązaniach wdrażamy projekty w oparciu o platformę Prestashop, który mieści się w przedziale między 15 000 a 30000 zł netto.
Najbardziej rozbudowaną platformą dedykowaną do sklepów internetowych znajdującej się w naszej ofercie jest Magento. Jest to high-endowe rozwiązanie nie uznające kompromisów. Realizacje projektów opartych o ten CMS rozpoczynają się od 20000 zł netto.
Wygląd a cena
Profesjonalny sklep internetowy wyróżni naszą markę na tle konkurencji i sprawi, że zostaniemy zapamiętani. Za ten aspekt odpowiada warstwa wizualna, a więc projekt graficzny sklepu. To ona wpływa na odbiór naszej marki w oczach kontrahentów. Tworzenie sklepów internetowych, które sprzedają polega na czytelnej prezentacji asortymentu. To także zastosowanie kolorystyki zgodniej z brandingiem marki, a zarazem wyróżniającej jej najważniejsze elementy, w tym elementów klikalnych, zachęcających do interakcji (tzw. call to action, CTA). Dobrze zaprojektowany design sprawi, że sklep internetowy będzie przejrzysty i łatwy w odbiorze. Jak mówi przysłowie „klient kupuje oczami”, a rolą agencji reklamowej jest zadbanie o odpowiednią prezencję marki.
Projekt graficzny sklepu internetowego
Projekt graficzny sklepu internetowego uzależniony jest przede wszystkim od wymagań stawianych przed nim, a wraz z ich wzrostem zmienia się odpowiednio zakres prac i cena. Chcąc zachęcić odbiorców do pozytywnego odbioru naszej platformy sklepowej należy zadbać o estetykę i spójność poszczególnych elementów layoutu. Dobór odpowiedniej grafiki może wpłynąć na to czy konsument zdecyduje się na nasz produkt.
Gotowy szablon graficzny
Najbardziej ekonomicznym wariantem jest oparcie sklepu o gotowy szablon graficzny. W przypadku, w którym klient zdecyduje się na takie rozwiązanie, to głównym kosztem jest odpowiednie wdrożenie i dostosowanie szablonu do brandingu marki. Gotowe szablony zdecydowanie skracają czas realizacji, lecz odbywa się to kosztem unikalności. Stworzenie sklepu w oparciu o gotowy szablon to w przeważającej liczbie realizacji koszt między 4 000 zł a 6 000 zł netto.
Indywidualny projekt graficzny
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego warto zadbać o odpowiednią prezencję naszego sklepu. Aby mieć gwarancję, że nasza szata graficzna jest unikatowa i skrojona na miarę oferujemy również drugi wariant, jakim jest zaprojektowanie własnego szablonu od podstaw.
Dostosowana do indywidualnych potrzeb szata graficzna pozwoli wyróżnić się z tłumu i zwrócić uwagę na najatrakcyjniejsze cechy oferowanego asortymentu. Rozwiązanie to cechuje się bezkompromisowością nie uznającą dróg na skróty. Choć stworzenie indywidualnej szaty graficznej jest bardziej czasochłonne, to jej wyjątkowość znajdzie swoje odzwierciedlenie w zainteresowaniu marką. Projekt indywidualnego szablonu sklepu internetowego może zwiększyć budżet sklepu od kilku nawet do kilkunastu tysięcy złotych, lecz zlecając go agencji reklamowej mamy pewność, że otrzymamy profesjonalnie przygotowaną platformę sprzedażową.
Funkcjonalność a cena
Dobrze zaprojektowany sklep internetowy wyróżnia się na tle konkurencji. Mimo iż główna uwaga skupia się na wyglądzie i prezencji, to właśnie zaprojektowana funkcjonalność odpowiada za interakcję z odbiorcą. Wszystko to, co dzieje się pod maską ma wpływ za prawidłowe działanie sklepu. Schludnie zaprojektowana platforma sklepowa jest podstawą do budowy marki. Wpłynie to choćby na czas wczytywania sklepu czy umożliwi zrealizowanie szybkiego przelewu online. W efekcie to właśnie funkcjonalność zaraz obok wyglądu zwiększy naszą szansę na odniesienie sukcesu sprzedażowego i wzrost liczby dokonanych transakcji.
Prosty sklep internetowy
W ostatnich latach rynek e-commerce utarł pewne schematy w zakresie wymaganych przez platformy sklepowe opcji i funkcji, które są absolutnym „must have”, jeśli chcemy rozpocząć przygodę ze sprzedażą online. Już nawet projekt prostego sklepu internetowego, którego budżet przy kompleksowej realizacji będzie oscylował w przedziale od 4 000 do 6 000 zł netto będzie oferował ciekawe rozwiązania umożliwiające rozpoczęcie sprzedaży. W tej cenie otrzymamy podstawową funkcjonalność zaprojektowaną pod mały czy nowy sklep internetowy posiadający w asortymencie od kilku do kilkuset produktów. Budowa podstawowego sklepu internetowego będzie zawierała kluczowe funkcje:
- System zarządzania treścią Woocommerce lub Shopgold (eng. CMS)
- RWD – responsywny design potrafiący dostosować się do ekranu, na którym jest wyświetlany (smartfon, tablet, laptop czy monitor)
- Dostosowanie do dyrektywy Omnibus
- Możliwość tworzenia i edycji kategorii, podkategorii, produktów czy treści w obrębie sklepu
- Kolorystyka szablonu zgodna z identyfikacją wizualną marki
- Integracja z płatnościami online (Przelewy24, PayU, Paypal, etc.)
- Integracja z firmami kurierskimi (IGLS, DPD, DHL, UPS, InPost, Paczkomaty, Furgonetka, etc.)
- Dwa języki – Polski i Angielski *
- Zmiana walut *
- Powiadomienia e-mail z nowymi zamówieniami
- Formularz kontaktowy
- Podstrony informacyjne – O nas, Kontakt, Jak kupować, Galeria
- Tworzone przez kancelarię prawną regulamin, polityka prywatności i cookies zgodne z RODO, wraz z formularzem reklamacji i formularzem odstąpienia od umowy
- Zainstalowanie Certyfikatu SSL
* W wariancie podstawowym dla sklepu internetowego Shopgold, w cenie już od 4 000zł netto.
Standardowy sklep internetowy
Skalowalność rozwiązań pozwala dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb klienta, dlatego też stworzenie sklepu internetowego wymagającego bardziej rozbudowanej funkcjonalności idealnie wpisuje się w standardowy wariant platformy e-commerce.
W założeniu pakiet ten skierowany jest do większych sklepów internetowych oferujących do kilkuset produktów z szeregiem funkcji dających możliwość sprawnego zarządzania sprzedażą wraz z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań służących do prezentacji i sprzedaży produktów. Realizacja zostanie dostosowana do potrzeb sprzedażowych konkretnej branży.
Koszt stworzenia sklepu internetowego w tym wariancie to przedział pomiędzy 6 000 zł a 9 000 zł netto i uzależniony jest od zakresu prac. Rozbudowana funkcjonalność i dodatkowe możliwości, to atuty tego rozwiązania:
- Wszystkie funkcje zawarte w wariancie podstawowego sklepu internetowego
- Możliwość edycji treści, kategorii, produktów za pomocą edytora wizualnego bez potrzeby znajomości języka HTML
- Personalizacja karty produktu (cechy, atrybuty, warianty, edytor wizualny)
- Dodatkowe opcje filtrowania produktów po cechach
- Większa ilość podstron informacyjnych 5-10szt.
- Kody rabatowe, gratisy, programy lojalnościowe
- Blog / Poradnik / Aktualności z podziałem na kategorie
- Dodatkowe moduły – slajder na stronie głównej, promowane produkty, hit dnia
- Integracja z Social Mediami
- Możliwość integracji z chatem (Facebook Messenger, Czater, Livechat)
- Integracja dwukierunkowa z Allegro umożliwiająca wystawianie produktów wraz z zarządzaniem sprzedażą z panelu sklepu internetowego *
- Integracja z usługami analitycznymi (Google Analytics V4, Google Serach Console, Facebook Pixel)
Cena standardowego sklepu internetowego będącego gotowym narzędziem do prowadzenia sprzedaży online: 6 000 – 9 000 zł netto.
* Dostępna w platformie Shopgold już od 6 000 zł netto
Duży sklep internetowy
Profesjonalny sklep internetowy jest bardzo często motorem napędowym konkretnego biznesu. W przypadku, w którym w ofercie znajduje się kilka / kilkanaście tysięcy produktów, lub potrzebne jest zaprojektowanie dodatkowej zaawansowanej funkcjonalności, wraz z dedykowaną oprawą graficzną, to jest to wariant dla Ciebie.
Realizując duże sklepy internetowe zwracamy uwagę na dodatkowe czynniki, które mają wpływ na szybkość działania sklepu. Ważna jest przede wszystkim optymalizacja oferowanego rozwiązania, która wraz z wykorzystaniem nowoczesnych technologii projektowania pozwoli uzyskać optymalne czasy ładowania sklepu internetowego. Uwzględnienie dodatkowych aspektów przy szerokiej gamie oferowanego asortymentu jest o tyle kluczowe, że dobrze zaprojektowany e-sklep uwzględni również przyszłą rozbudowę i umożliwi skalowanie platformy.
Duże sklepy internetowe charakteryzują się przede wszystkim zawartymi funkcjonalnościami z pakietów podstawowego i standardowego z uwzględnieniem dodatkowych modyfikacji i dedykowanych rozwiązań projektowych. Umożliwi on wejście do branży e-commerce z przytupem.
Koszt stworzenia sklepu w tym wariancie to koszt od 9 000 zł do 12 000 zł netto.
Sklep internetowy połączony ze stroną internetową
Nowoczesne rozwiązania e-commerce umożliwiają połączenie nowoczesnej strony internetowej z funkcjonalną platformą sprzedażową. Wdrożenie takiego rozwiązania ma jedną zasadniczą zaletę, mianowicie z poziomu jednego panelu administracyjnego możemy swobodnie zarządzać częścią informacyjną, promującą naszą firmę, usługę czy markę oraz mamy wgląd do całego asortymentu sklepu internetowego.
Tego typu rozwiązania są bardzo popularne wśród firm usługowych czy produkcyjnych chcących połączyć w jednym miejscu klientów detalicznych i partnerów B2B. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest optymalizacja kosztów, gdyż ograniczamy się do jednego panelu administracyjnego z funkcjonalnością sklepu. Cena stworzenia sklepu internetowego połączonego ze stroną internetową zależna jest od zakresu działań i ilości podstron. Koszt realizacji projektu strony internetowej ze sklepem to przedział między 5 000 zł a 15 000 zł netto.
Funkcjonalności sklepu kosztują
Koszt rozwoju i stworzenia sklepu internetowego może się różnić w zależności od branży i specyfiki oferowanego produktu. Dlatego też przy zdecydowanej większości realizacji przyjęliśmy model Fixed Price, który polega na ustaleniu ceny z góry, na samym początku współpracy. Oparty jest on o analizę i założenia funkcjonalne stawiane wobec projektu platformy e-commerce. Tym samym omawiamy z klientem dokładnie jakie możliwości i jak dalekiego zakresu personalizacji będzie wymagał nowy sklep internetowy. To właśnie na tym etapie decydujemy wspólnie o wyborze platformy sklepowej.
O tym, czy wybór padnie na Shopgold, Woocommerce czy Prestashop przeważnie decydują wymogi względem funkcjonalności. Dedykowane rozwiązania takie jak zaawansowane opcje personalizacji produktu, tzw. kreatory produktu, rozbudowa lejka zakupowego czy integracje z systemami magazynowymi, to tylko niektóre możliwości jakie oferujemy w ramach realizacji. Każdy z tych elementów zadecyduje o finalnym budżecie wymaganym do stworzenia funkcjonalnego sklepu internetowego.
Cena spersonalizowanych rozwiązań sklepowych zależna jest od wymagań stawianych przed projektem sklepu internetowego. Koszt spersonalizowanego sklepu szytego na miarę może wynieść od 15 000 zł do 50 000 zł netto.
Dodatkowe funkcjonalności i integracje
Import produktów do sklepu
Przeniesienie produktów z innej platformy sklepowej lub ich import z portali aukcyjnych to spore bazy danych, których przeniesienie do nowego sklepu internetowego wymagałaby czasu i wysiłku. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych klientów projektujemy indywidualne rozwiązania ułatwiające import produktów do sklepu internetowego. Przedział cenowy to przeważnie kwoty od 700 do 2 000zł netto.
Integracja sklepu internetowego z hurtownią
Model sprzedaży opierający się o integrację z hurtowniami umożliwiający import produktów do własnego sklepu internetowego zyskuje na popularności. Chociaż hurtownie udostępniają pliki XML, CSV, JSON umożliwiające import, tak z uwagi na różnice techniczne każdej z platform często wymagają one zaprojektowania własnej integracji.
Dodatkowo jeśli nasza sprzedaż opiera się na droppsipingu, możemy zaprojektować dwukierunkową integrację, wysyłającą zamówienia bezpośrednio do hurtowni. Na cenę wpływa również skomplikowanie pliku do importu. Koszt integracji z hurtownią może oscylować w przedziale od 800 do 1 700 zł netto per hurtownia.
Dodatkowe moduły i ich koszt
Popularne platformy sklepowe jak Woocommerce czy Prestashop oferują bardzo dużo dodatkowych wtyczek i modułów. Ich rolą jest poszerzenie funkcjonalności i są one starannie dobierane w zależności od specyfikacji technicznej sklepu internetowego. Pojedynczy moduł kosztuje od 100 do 800 zł plus koszt jego instalacji. Chociaż zdarzają się droższe dodatki odpowiadające za bardziej rozbudowane funkcjonalności.
Choć jesteśmy zwolennikami powiedzenia „nie wymyślaj koła na nowo”, tak niektóre rozwiązania projektowe wymagają indywidualnego podejścia, gdzie wtyczki nie będą w pełni spełniały założeń projektowych. W takiej sytuacji proponujemy naszym klientom zaprojektowanie funkcjonalności. Cena dedykowanych rozwiązań zależna jest od specyfikacji technicznej i czasu potrzebnego na ich napisanie. Koszt liczony jest według stawki godzinowej, a ceny rozpoczynają się od 150 zł netto / za godzinę pracy.
RODO, regulamin sklepu internetowego Omnibus z polityką prywatności
Dbając o kompleksowość naszej oferty współpracujemy również z kancelarią prawną, która doskonale odnajduje się w przepisach prawa polskiego i europejskiego. W ramach oferowanych usług umożliwiamy realizację regulaminu sklepu internetowego dostosowanego do dyrektywy Omnibus. Usługa może polegać na jednorazowym napisaniu przepisów obowiązujących w e-sklepie lub zostać oparta o roczny abonament wraz z wsparciem prawnym. Warto również zaznaczyć, że poprawnie napisany regulamin w sklepie internetowym jest wymagany do uruchomienia szybkich płatności online, czy zyskujących popularność odroczonych płatności za zakupy.
W ramach usługi nasi klienci otrzymają komplet dokumentów niezbędny do pełnoprawnej sprzedaży:
- Regulamin sklepu internetowego
- Polityka prywatności oraz cookie
- Formularz odstąpienia od umowy
- Formularz reklamacji
Koszt napisania regulaminu sklepu internetowego rozpoczyna się już od 179 zł brutto w przypadku jednorazowej usługi.
Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?
Hosting sklepu internetowego
Platformy sprzedażowe generują koszty związane ze stałym utrzymaniem jego działania. Jednym z podstawowych kosztów rocznych jest pakiet usług hostingowych. W ich skład wchodzą:
- adres WWW (domena)
- serwer / hosting www
- certyfikat SSL
Ceny każdej z usług na rynku są zróżnicowane i zależne od kilku parametrów. Przy wyborze ciekawej domeny dla naszego sklepu internetowego ceny zaczną się od ok. 14 zł netto w pierwszym roku. Przy przedłużeniu, a więc każdym następnym roku użytkownika ceny wyniosą od 60 do 140 zł netto.
W przypadku serwera o cenie decydują przede wszystkim powierzchnia dyskowa, infrastruktura serwerowa, częstotliwość wykonywania kopii zapasowych. Ważnym aspektem jest możliwość rozbudowy, aby wraz ze wzrostem zainteresowania naszą marką infrastruktura serwerowa mogła zostać upgrade’owana. Roczny koszt utrzymania hostingu współdzielonego to ceny od 100 do 600zł netto. Dla bardziej wymagających sklepów internetowych przygotowaliśmy ofertę serwerów VPS, których cena zaczyna się od 2 000zł netto za rok.
Ostatnim ważnym czynnikiem kosztowym, bez którego nie rozpoczniemy sprzedaży jest certyfikat SSL. Na potrzeby podstawowych sklepów internetowych oferujemy darmowy certyfikat SSL Let’s Encrypt, lecz wraz z rozwojem sugerujemy przejście na płatne rozwiązania dające dodatkową gwarancję. Ich koszt waha się od 80 do 500zł netto w skali roku.
Dobierając odpowiednie usługi hostingowe doradzamy przy wyborze najlepszej opcji technicznej biorąc pod uwagę wiele czynników mogących wpłynąć na stabilność działania sklepu internetowego. Dbamy przy tym o to, aby usługi, które polecamy były najwyższej jakości i spełniały rygorystyczne normy. Zależy nam na tym, aby klient zawsze był właścicielem swoich usług, dla tego też jedynie pośredniczymy w ich zakupie.
Utrzymanie sklepu internetowego
Wraz z uruchomieniem sklepu internetowego i rozpoczęciem sprzedaży należy dbać o jego wydajne funkcjonowanie. Wsparcie techniczne po wdrożeniu ma tutaj kluczowe znaczenie. W ramach obsługi dbamy o optymalne działanie platformy sklepowej oraz prace rozwojowe, a więc związane z dodawaniem funkcjonalności czy rozbudową. Stałe wsparcie techniczne to koszt od 150 do 600 zł netto miesięcznie i uzależnione jest od ilości zlecanych zadań.
Sklep internetowy cena w naszej agencji - tabela
Cennik realizacji sklepów internetowych uzależniony jest od oczekiwań przed nim stawianych. Budowa prostego sklepu internetowego na start to koszt od 4 000 zł netto. Wraz ze wzrostem wymagań sklepy z średniej półki cenowej to koszt około 6 000 – 10 000 zł netto, a dedykowane rozwiązania rozpoczynają się od 20 000 zł netto.
Elastyczność projektowanych przez nas e-sklepów pozwala na dobranie najbardziej odpowiedniej platformy z uwzględnieniem budżetu i strategii marki oraz ich łatwy rozwój w przyszłości. Rozbudowa zarówno od strony wizualnej jak i funkcjonalnej umożliwia utrzymanie atrakcyjności i konkurencyjności na rynku e-commerce.
Rodzaj sklepu internetowego
Prosty sklep internetowy
Standardowy sklep internetowy
Duży sklep internetowy
Sklep internetowy połączony ze stroną
Sklep Shopgold z indywidualnym szablonem graficznym i modyfikacjami
Sklep Woocommerce z dedykowanym szablonem graficznym
Sklep Prestashop na bazie szablonu
Sklep Prestashop z dedykowanym szablonem graficznym
Godzina pracy specjalisty
Cena
4 000 - 6 000 zł
6 000 - 9 000 zł
9 000 - 12 000 zł
5 000 - 15 000 zł
4 000 - 11 000 zł
6 000 - 15 000 zł
5 000 - 10 000 zł
12 000 - 30 000 zł
od 150zł netto
Założenie sklepu internetowego
Decydując się na założenie własnego sklepu internetowego należy się odpowiednio przygotować. Dobrze zaprojektowana realizacja jest nie tylko kanałem sprzedażowym, ale także wizytówką marki. Stanowi o jej sile, która przekłada się na skalę sprzedaży. Dobrze zaprojektowany e-sklep daje możliwość rozwoju.
Realizacja projektu wraz z agencją reklamową nie tylko ułatwi proces przygotowania, ale także sprawi, że zostaniemy pokierowani krok po kroku przez każdy etap projektowy. Dzięki temu Twój udział, zwłaszcza w etapie projektowym ograniczy się jedynie do niezbędnego minimum.
Dodatkowo możemy liczyć na pełen profesjonalizm. Dzięki dokładnej analizie i zaplanowaniu strategii działania zyskujemy o wiele większą szansę na to, że nasza marka odniesie sukces. Przeprowadzenie przez proces tworzenia sklepu internetowego przez agencję reklamową wcale nie oznacza, że cena musi być wygórowana, gdyż podstawowy sklep internetowy stworzymy już od 4 000 zł netto, wiedząc przy tym, że nie umkną nam żadne szczegóły, które mogłyby przekreślić nasz rozwój.
Wartym odnotowania jest też fakt, że profesjonalnie stworzona platforma sklepowa będzie wspierana i rozwijana, gdyż realizacja z agencją reklamową Sprawdźnas to dopiero początek długofalowej współpracy przy budowaniu brandu.